Jak dbać o dno miednicy na co dzień?

Jak dbać o dno miednicy na co dzień?

W poprzednim poście opisałam jak jest zbudowane dno miednicy i jakie są jego funkcje. Dzisiaj chce Wam przybliżyć bardzo ważny temat związany z tym obszarem ciała. Co robić na co dzień, żeby zadbać o swoje dno miednicy? Skąd biorą się problemy napięciowe u kobiet, które nigdy nie rodziły i nie mają żadnych problemów ginekologicznych? Wpływ na to mają nasze codzienne nawyki.

1. Wizyty w toalecie:
Siku robimy średnio około 6-8x w ciągu dnia. Defekacja, czyli oddanie stolca to czynność wykonywana średnio 1x dziennie. Jeżeli za każdym razem robisz to źle (parcie, zła pozycja) – przeciążasz dno miednicy. Zarówno mocz jak i kał powinniśmy oddawać bez parcia, są to czynności, które wymagają rozluźnienia mięśni. Pamiętaj! Usiądź, wyprostuj się, rozluźnij dno miednicy, do defekacji podstaw podnóżek! To najlepsza pozycja rozluźniająca odbytnicę. Kolejna ważna uwaga! Toaleta to nie jest najlepsze miejsce do przeglądania internetu. Przedłużając czas spędzany na kibelku obciążamy mięśnie dna miednicy. Pomyśl tylko jak działa na nie grawitacja Dodatkowo pamiętajmy, że powinniśmy się wypróżniać tylko w momencie kiedy czujemy taka potrzebę, a nie z przyzwyczajenia, bo wychodzimy z domu, bo idziemy spać. Kolejnym dosyć częstym złym nawykiem jest dmuchanie nosa na toalecie. Wtedy również zwiększamy ciśnienie w jamie brzusznej, a co za tym idzie beż potrzeby obciążamy dno miednicy.

2. Kichanie i kaszel:
Sezon jesienno-zimowy to częste przeziębienia, którym zwykle towarzyszy kaszel i katar. Sezon wiosenno-letni to czas gdzie szaleje najwięcej alergii, czyli znowu kaszel i katar. Jeżeli przez dłuższy okres czasu kichasz i kaszlesz w nieprawidłowy sposób – przeciążasz dno miednicy. Aby zapobiegać temu kichając nie zatykaj nosa, a także skieruj głowę w bok, nie obciążysz wtedy całej przedniej taśmy mięśniowej, do której należą mięśnie dna miednicy.

3. Wciąganie brzucha:
ciągłe chodzenie na wciągniętym, mocno napiętym brzuchu powoduje wzrost ciśnienia w jamie brzusznej. Jeżeli kilka godzin dziennie wciągasz brzuch – obciążasz dno miednicy.

4. Intensywne treningi:
ćwiczenia z dużym ciężarem, podskoki, bieganie bardzo mocno obciążają mięśnie dna miednicy Jeżeli po intensywnych treningach nie dbasz o relaksację i rozluźnienie obszaru miednicy – obciążasz dno miednicy.

5. Nieprawidłowa postawa:
8 godzin przy biurku? Praca stojąca, w niewygodnej pozycji? Jeżeli nie dbasz o prawidłową postawę na co dzień – przeciążasz dno miednicy To tylko kilka przykładów czynności, które każda, bądź większość z nas wykonuje na co dzień – jeżeli nie zadbasz o małe rzeczy, Twoje dno miednicy na co dzień będzie mocno przeciążone. Zacznij od małych rzeczy, a efekty zobaczysz dużo szybciej.

Zapraszamy do kontaktu, zespół #CFF
Tel.: +48 731 007 889