Kinesiotaping czyli plastrowanie (taping)

Zasada działania kinesiotapingu jest prosta. Plastry naklejane na skórę delikatnie ją unoszą, tworząc większą przestrzeń między nią a mięśniami. To poprawia mikrokrążenie pod plastrem, usprawnia przepływ płynów i drenaż.

Łagodzi też ból, ponieważ unosząc skórę od powięzi, czyli tkanki znajdującej się pod skórą, działa na znajdujące się w niej receptory bólowe. Plaster może też stabilizować osłabione fragmenty ciała, ponieważ działa na głębsze warstwy powięzi, stykające się z mięśniami.

U kobiet ciężarnych plastrowanie dynamiczne stosuje się w kilku przypadkach: jako profilaktykę rozejścia mięśnia prostego brzucha, jako sposób na zlikwidowanie obrzęków (najczęściej nóg), na bóle kręgosłupa oraz uczucie ciężkości brzucha.

Kinesiotaping na kresę białą

Rozejście się mięśni brzucha to skutek ich nadmiernego rozciągnięcia w okresie ciąży, które może spowodować po porodzie wystąpienie tzw. kresy. To szczelina, czyli rozstęp między mięśniem prostym, która nie chce się zamknąć. Rozejście powoduje dolegliwości bólowe związane z nieprawidłową postawą ciała, wymuszoną przez rozejście się mięśni. Wciąży można zapobiegać takim sytuacjom, stosując właśnie plastrowanie, które nie pozwoli na nadmierne rozejście się mięśni.

Kinesiotaping na obrzęki

Kinesiotaping pomaga również w usprawnieniu drenażu limfatycznego, który w okresie oczekiwania na dziecko może być upośledzony. W trakcie dziewięciu miesięcy ciąży pojawiają się czasem zastoje limfatyczne, wywołujące obrzęki np. łydek i stóp. Można je zmniejszyć, naklejając rozgałęzione plastry (mają wygląd ośmiorniczki).

Baza taśmy znajduje się w miejscu, gdzie są węzły chłonne, do których prowadzona jest limfa, a plastry przeplata się na łydce, aby odtworzyć ścieżkę drenażu.

Kinesiotaping na ból pleców

Kinesiotaping działa również przeciwbólowo i rozluźniająco na mięśnie dlatego często zalecany jest przyszłym mamom, które cierpią na bóle kręgosłupa. To częsty objaw ciążowy, wywołany przemieszczeniem się środka ciężkości i spowodowaną tym zmianą postawy ciała.

Plastry można stosować w przypadku dolegliwości w odcinku lędźwiowym, szyjnym, piersiowym czy jakimkolwiek innym. Zmniejszają ból, ale też działają na mięśnie: rozluźniająco na te nadwerężone i wspomagająco na osłabione.

Kinesiotaping na podtrzymanie brzuszka

Kobiety w zaawansowanej ciąży często skarżą się na uczucie ciężkości i opadania brzucha. Tutaj z pomocą również przychodzi taping, możemy nakleić taśmę pod brzuchem tak, aby go podtrzymywała – taka aplikacja wspomaga działanie mięśni.

Zespół #CFF
Tel.: 731 007 889