Masaż na zdrowie

Masaż na zdrowie

Będąc sportowcem nasze ciało jest poddane ciężkiej próbie. Codzienny wysiłek bez odpowiedniej diety oraz profilaktycznych badań w końcu da się we znaki. Powinniśmy zadbać o swoje zdrowie. Oczywiście poprawne nawyki żywieniowe, liczne suplementy oraz odpowiednia technika ćwiczeń nie są w stanie zagwarantować wiecznego zdrowia. Niestety, kontuzje i wypadki chodzą po ludziach. Nie wszystko można przewidzieć, czasem zdarzają się sytuację, które wymagają interwencji z zewnątrz, aby móc powrócić do sprawności. W takich wypadkach warto zwrócić się o pomoc do specjalistów.

Masaż sportowy
Każdy sportowiec, który odpowiednio o siebie dba, nie raz korzystał z pomocy fizjoterapeuty. Taki specjalista okaże się pomocny w wielu sytuacjach. Może nie tylko postawić na nogi po kontuzji, ale również pomóc utrzymać pewną ciągłość w sprawności. Do tego właśnie służy masaż sportowy. Różni się od klasycznego swoją intensywnością, długością masażu oraz odpowiednim momentem jego wykonania. Wszystko zależy od konkretnej potrzeby. W skład ogólnego pojęcia masażu sportowego wchodzi wiele jego rodzajów. Może to być masaż regeneracyjny, którego celem jest powrót do sprawności. Przydaje się podczas doznanej kontuzji lub urazie, po zabiegu oraz przerwie w trenowaniu. Kolejnym jest masaż treningowy, który poprzez swoją intensywność zwiększa możliwości treningowe sportowca. Jest on dobierany indywidualnie do wykonywanej dyscypliny sportowej oraz danego zawodnika. Wykonuje się go od razu po treningu, dzięki czemu organizm jest lepiej przygotowany do kolejnych ćwiczeń. Następna kategoria to masaż startowy, który stosuje się przed samym wystartowaniem w zawodach. Jest bardzo energiczny dzięki czemu może jeszcze trochę podnieść wydajność organizmu. Po zawodach lub treningu stosuje się masaż powysiłkowy, który regeneruje i zmniejsza napięcie.

Różne techniki
W zależności od stosowanego rodzaju masażu sportowego, fizjoterapeuta dobiera odpowiednie techniki. Ważnych jest wiele czynników. Nie tylko czas trwania masażu, ale również odpowiedni nacisk oraz sposób jego wykonania. Masaż treningowy trwa zazwyczaj od 40 do 60 minut i zwykle polega na odpowiednim rozcieraniu i ugniataniu. Nacisk dostosowany jest do wykonywanej dyscypliny sportowej. Masaż startowy nie powinien trwać dłużej niż 10 minut. Pośród technik w nim stosowanych, wyróżnia się głaskanie, ugniatanie i rozcieranie. Odpowiednie natężenie nacisku masażu również dopieranie się indywidualnie do danego zawodnika. Masaż powysiłkowy powinien trwać od 8 do 12 minut. Skupia się głównie na tych grupach mięśni, które były zaangażowane w podejmowany wysiłek.

Masaż sportowy – Centrum Fizjoterapii Funkcjonalnej
W Gdańsku można udać się do Centrum Fizjoterapii Funkcjonalnej i skorzystać z pomocy profesjonalnego fizjoterapeuty. Forma masażu sportowego przyda się każdemu sportowcowi. Nie tylko w celach regeneracyjnych, ale przede wszystkim aby utrzymać formę i poprawić swoje wyniki. Nie każdy wie, iż z takiego masażu można skorzystać również nie uprawiając sportu zawodowo. Warto zadbać o sprawność i regenerację swojego ciała, dlatego zachęcamy wszystkich bez wyjątku do skorzystania z naszej oferty.